Anton er tidenes største Gullruten-favoritt

I vinter sjarmerte den bedagelige Newfoundlandshunden Anton fra Stjørdal i Trøndelag hele det norske folket i «Fra bølle til bestevenn» på NRK. Nå mener tippeselskapet Betsson at han stikker av med Gullruten for «Årets deltaker»

– Om ikke Anton stikker av med prisen for «Årets deltaker», mener vi at det vil være en aldri så liten TV-skandale. Det er ingen andre nominerte som er i nærheten av å ha fått den samme statusen som Anton har fått. Han har blitt hele Norges kjæledegge, forteller Carl-Henrik Tuwezen, markedssjef i Betsson, i en pressemelding.

Hos Betsson får man kun 1,03 i odds på at Anton vinner prisen. Omregnet til prosent tilsvarer det at den populære hunden har en vinnersjanse på hele 97 prosent. I kategorien for «Årets deltaker» møter stjørdalingen konkurranse fra Andrea Bolset fra «Jakten på kjærligheten», Trude Vasstrand fra «FunkyFam» og Kristoffer Lundin fra «Jan Thomas søker drømmeprinsen». Konkurrentene står alle til 8,00 ganger innsatsen.

– «Fra bølle til bestevenn» er en av årets desidert største seersuksesser, og det var Monica, Fredrik og Anton som på mange måter spilte hovedrollen. Vi tror ikke serien hadde blitt i nærheten av like populær om det ikke var for Stjørdals-familien. Da fremstår det som opplagt at det er Anton som skal vinne, forklarer Tuwezen.

– Vi har tilbydd odds på Gullruten i flere år, men det har aldri vært en så klar favoritt før. Så vi vidt jeg vet, så har aldri et dyr vunnet en pris under Gullruten før, så det går mot at Anton blir historisk. Det blir jo litt morsomt å se hvordan de andre nominerte tar det at en hund er storfavoritt og etter alle solemerker tar med seg prisen hjem.

Oddsen på «Årets deltaker» under Gullruten 2020:

Anton – 1,03
Trude Vasstrand – 8,00