Så stor er sjansen for Haaland-mål til helgen

Fotballsesongen 19/20 har vært et eneste stort eventyr for Erling Braut Haaland. Før Bundesligaen måtte ta en ufrivillig pause, var nordmannen brennhet for sin nye klubb Borussia Dortmund.  På kun åtte kamper for tyskerne fant jærbuen veien til nettmaskene utrolige ni ganger, og spillselskapet Betsson spår nettsus allerede i første kamp når den tyske serien er tilbake på lørdag.

– Vi ser ingen grunn til at Haaland ikke skal starte opp igjen der han avsluttet. Derbyet mot Schalke er en av sesongens mest intense kamper, og på papiret blir det en av de største prøvene for ham i Bundesligaen så langt. Likevel, med den formen han har vist denne sesongen, så mener vi det er langt mer sannsynlig at han scorer enn at han ikke gjør det. At vi kan si det om en 19 år gammel nordmann er helt vilt, sier Carl-Henrik Tuwezen, markedssjef for Betsson i Norge, i en pressemelding.

Hos Betsson er det i skrivende stund 1.75 i odds på at Haaland finner veien til nettmaskene på lørdag. Omregnet til prosent betyr det at oddssetterne mener det er omtrent 57 prosents sjanse for nettsus fra nordmannen. Tuwezen mener det er sensasjonelt.

På nivå med Messi, Ronaldo og Lewandowski

– Vi i Norge har aldri før hatt en spiss på dette nivået, hvor forventingene om mål har vært så store. Det er kun verdensstjerner som Messi, Ronaldo og Lewandowski som har like lav odds på å bli målscorer. Og han knuser tidligere norske stjerner som Tore Andre Flo, Ole Gunnar Solskjær og John Carew. Selv da de var på toppen av sin karriere var ikke de i nærheten av å ha de samme forvetningene på oddsen, skryter Betsson-sjefen.

Det gjenstår ni serierunder i Bundesligaen, og det er storlaget Bayern München som topper tabellen med fire poeng ned til Haalands Dortmund. Serielederen har også ligaens toppscorer i polske Robert Lewandowski. Selv om Haaland har fått en fantastisk start på Dortmund-karrieren, forteller Tuwezen at nordmannen neppe blir toppscorer denne sesongen:

– Lewandwoski har 25 mål på 23 kamper så langt denne sesongen. Det betyr at Haaland må score nesten to mål i snitt for å ta igjen polakken, og det forutsetter også at Bayern-spissen får måltørke ut sesongen. Det er så klart totalt urealistisk, men neste sesong, da vil Haaland garantert være en av de største favorittene til å ta gullstøvelen i Tyskland.

Du kan se Bundesliga gratis med Betssons live stream!