Tittelkampklare Thanderz signerer med Betsson

14. november går den norske bokseren Katharina Thanderz (32) VM-kamp om WBC- og IBO-beltene mot engelske Terri Harper. I forkanten av kampen har hun nå skrevet en hovedsponsoravtale med Betsson.

– Jeg er utrolig, utrolig glad for denne avtalen, sier Katharina Thanderz om sponsorkontrakten.

– Avtalen gir meg virkelig muligheten til å fokusere videre på idretten, slik at jeg kan gi alt jeg har på hver eneste treningsøkt.  Det gir en trygghet som kommer til å bli svært viktig i tiden som kommer. Så tror jeg det vil bli et veldig bra samarbeid mellom oss, og jeg ser frem til å gjøre ting sammen med Betsson, forteller Thanderz.

Også markedssjef i Betsson, Carl-Henrik Tuwezen, er strålende fornøyd med avtalen som nå er på plass. Han forteller at Thanderz er en utøver Betsson har stor tro på, og tippeselskapet er sikre på at de har sikret seg en stjerne for fremtiden.

– Katharina er en fantastisk bokser og en utrolig atlet som vi er sikre på at nordmenn kommer til å få mye glede av i årene som kommer. Vi har vært bortskjemte med Cecilia Brækhus her i landet, og vi tror Katharina blir den som tar opp arven etter henne når Brækhus bestemmer seg for å legge hanskene på hylla, forteller Tuwezen.

– Betsson er veldig stolte av at Katharina valgte oss over flere andre spennende tilbud. Det er en tillitserklæring at hun tror på pakken vi har satt sammen. Vi i Betsson ser at stadig flere får øynene opp for hvor høyt nivå det faktisk er på kvinneidrett. At vi kan være med på å løfte norske idrettsutøvere opp og frem, slik at de får best mulig sjanse til å lykkes, er noe som er viktig for oss. Vi ser alltid etter spennende talenter, og Katharina er nå det nyeste tilskuddet.

Katharina Thanderz
Katharina Thanderz har ett mål for øye; det prestisjetunge WBO-beltet. (Bilde: TT).

– Skal ta med seieren hjem

Oslo-bokseren har gjort kometkarriere i ringen. På 13 proffkamper står hun med 13 seiere, noe som har fått mediene til å omtalene henne som Norges nye boksedronning. Lørdag 14. november står hun ovenfor sin største test så langt. Da venter engelske Terri Harper (23) i motsatt hjørne, og på spill står verdensmesterbeltene i fjærvekt hos WBC og IBO.

– Harper er ung og en utrolig dyktig bokser. Hurtig, lett på foten, har en god jabb og er dyktig med de strake slagene. Hun er aggressiv og kan gå i krigen, om det er det som må til. Harper har absolutt mange gode egenskaper, så det blir en tøff match, men jeg veldig klar for den kampen og er overbevist om at jeg skal ta med meg seieren hjem, sier en selvsikker Thanderz om møtet med den regjerende tittelholderen. Men hva som er kampplanen velger hun å holde for seg selv.

–  Vi har lagt en strategi for kampen, men jeg tror ikke det er veldig lurt av meg å fortelle om den i detalj. Vi har lagt flere forskjellige strategier alt etter hvordan kampen kan komme til å utvikle seg. I boksing holder det ikke bare med plan A, du må også ha plan B og C. Det har vi jobbet med gjennom hele forberedelsene til kampen, så jeg føler meg klar til å takle alt som måtte komme.

Katharina Thanderz
Skal du bli best i verden må du tåle en støyt. Det er det ingen tvil om at Katharina Thanderz gjør. (Bilde: TT).

Tomme tribuner kan gi en norsk fordel

Kampen finner sted på storslåtte Wembley Arena. Under vanlige omstendigheter ville idrettsstadion vært fylt med 12 500 elleville tilskuere som hadde støttet hjemmehåpet Harper. Coronasituasjonen gjør derimot at tittelkampen går for tomme tribuner, og det kan bli avgjørende for norsk seier.

– Jeg bokser jo på bortebane. I boksing er det aldri en fordel, men ulempen blir kanskje ikke like stor uten publikum. Det er vanlig at dommerne lar seg påvirke av publikum og dømmer i fordel av bokseren som er på hjemmebane, men uten tilskuere vil deler av den fordelen bli tatt bort, forteller Thanderz.

– Jeg har uansett bokset på bortebane før og vet det innebærer at jeg må presentere en mye mer aggressiv boksing. Det er en type boksing som jeg har utviklet meg i, så det er fullt mulig. Jeg mener WBC-beltet er det viktigste i verden, og det er det som er målet.